W ramach pierwszej inwestycji, poza linią tramwajową (od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski, ul. Herliga-Grudzińskiego, ul. Klimeckiego do ul. Lipskiej i ul. Myśliwskiej) powstała nowa ul. płk Ryszarda Kuklińskiego, a ul. Lipska została przebudowana. Przedsięwzięcie, finansowane m.in. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ma zostać całkowicie zakończone w kwietniu przyszłego roku. W ramach drugiej inwestycji zmodernizowano ul. Surzyckiego i ul. Botewa. Powstała ul. Śliwiaka, mająca na celu połączenie węzła Mogilskiego z drogą S7. Projekt, o całkowitym koszcie prawie 80 mln zł, uzyskał ponad 58 mln zł dofinansowania, przyznanego przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
- Ta inwestycja pozwoli na połączenie centrum miasta z terenami atrakcyjnymi dla przedsiębiorców – mówił marszałek Nawara. - Potencjał Krakowa chcemy wspierać. Do tej pory jest to 700 projektów na sumę 1,8 mld zł – dodał.
W czwartek podpisano również umowę na budowę trzeciej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, łączącej ul. Brożka i Kampus UJ. Koszt inwestycji to 150 mln zł, z czego 53,5 mln zł to dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Trzecia linia KST ma być gotowa za dwa lata.