Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Ruszyła nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Samorząd
18 listopada 2010
Korki w Płaszowie to już przeszłość, a komunikacja miejska w tej części Krakowa ma być sprawniejsza. W czwartek, 18 listopada, uruchomiono drugą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), a szlak komunikacyjny: ul. Jana Surzyckiego - ul. Christo Botewa - ul. Tadeusza Śliwiaka  został oficjalnie dopuszczony do ruchu drogowego. Obie inwestycje zostały dofinansowane z funduszy unijnych. W uroczystym otwarciu wziął udział marszałek Marek Nawara.

W ramach pierwszej inwestycji, poza linią tramwajową (od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski, ul. Herliga-Grudzińskiego, ul. Klimeckiego do ul. Lipskiej i ul. Myśliwskiej) powstała nowa ul. płk Ryszarda Kuklińskiego, a ul. Lipska została przebudowana. Przedsięwzięcie, finansowane m.in. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ma zostać całkowicie zakończone w kwietniu przyszłego roku. W ramach drugiej inwestycji zmodernizowano ul. Surzyckiego i ul. Botewa. Powstała ul. Śliwiaka, mająca na celu połączenie węzła Mogilskiego z drogą S7. Projekt, o całkowitym koszcie prawie 80 mln zł, uzyskał ponad 58 mln zł dofinansowania, przyznanego przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Ta inwestycja pozwoli na połączenie centrum miasta z terenami atrakcyjnymi dla przedsiębiorców – mówił marszałek Nawara.  - Potencjał Krakowa chcemy wspierać. Do tej pory jest to 700 projektów na sumę 1,8 mld zł – dodał.

W czwartek podpisano również umowę na budowę trzeciej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, łączącej ul. Brożka i Kampus UJ. Koszt inwestycji to 150 mln zł, z czego 53,5 mln zł to dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Trzecia linia KST ma być gotowa za dwa lata.


 

Galeria zdjęć