Specjały regionalnej kuchni wprost z food trucków, grill serwujący potrawy z lokalnych mięs i wędlin oraz kawiarenka retro z bogatą ofertą deserów i lemoniad przygotowanych na bazie wód mineralnych z małopolskich źródeł, to tylko część powodów, dla których warto było odwiedzić nowotarski rynek w niedzielne popołudnie. Miłośnicy regionalnych smaków mogli zakupić tam aromatyczne miody, świeże wędliny, puszyste pierogi, chrupiące pieczywo, świeżo tłoczone soki i wiele innych małopolskich specjałów.
Tegoroczna odsłona Festiwalu to sentymentalna podróż do czasów PRL-u i niepowtarzalna okazja, by nieco starszym przywołać obrazy i smaki dzieciństwa, a tym nieco młodszym - przybliżyć klimat czasów młodości ich rodziców i dziadków
– podkreślał marszałek Jacek Krupa, zachęcając do udziału w festiwalu.
Nowoczesne wariacje kulinarne na temat tradycyjnych dań przygotowali dwaj znani i utalentowani kucharze: Michał Henzel i Rafał Jurkiewicz. Nad całością czuwał Adam Chrząstowski – ambasador wydarzenia, jeden z najlepszych szefów kuchni w Polsce oraz Jacek Szklarek – ekspert żywieniowy i założyciel polskiego Slow Foodu.
O dobrą atmosferę i zdrową rywalizację na festiwalu zadbali też też blogerzy kulinarni – autorka bloga „Ostra na słodko”, znana z polskiej edycji Master Chefa – Sylwia Ładyga oraz dziennikarz związany z magazynem KUKBUK i Radiem Kraków, „Krakowski Makaroniarz” Bartek Kieżun. To oni angażowali uczestników festiwalu do wspólnej zabawy i prowadzili konkursy kulinarne na nowotarskim rynku. Każdy, kto zdecydował się odwiedzić Nowy Targ mógł wziąć też udział w rodzinnym karaoke oraz quizach z atrakcyjnymi nagrodami. Nie mogło zabraknąć też atrakcji dla tych bardziej aktywnych, którzy nadmiar swojej energii mogli zamienić w pyszny i zdrowy koktajl stworzony przy pomocy blenderbike’a.
Najmłodsi w specjalnej strefie zabaw mogli z kolei wziąć udział w grach, w które bawili się ich rodzice, m.in. zagrać w klasy, w gumę, zakręcić hula-hop, porysować po prawdziwej szkolnej, kredowej tablicy i obejrzeć kultowe polskie kreskówki. Pozytywne emocje i wrażenia można było z kolei uwiecznić na zdjęciach z fotobudki.
Tegorocznej edycji MFS towarzyszy kampania Kraina Wód, promująca wody źródlane, mineralne i termalne z Małopolski. Regionalni producenci wód mieli okazję prezentować swoje wody i informować uczestników festiwalu o wartości wód.