Motyw korala już od kilku lat wykorzystywany jest do promocji naszego regionu. Jak tłumaczy Anna Niedźwieńska, z-ca dyrektora Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji UMWM, koral jest symbolem bogatej tradycji naszego województwa, elementem małopolskiego stroju ludowego, a według mądrości ludowej korale posiadają magiczną moc – chronią przed nieszczęściami i zapewniają dostatek.
Korale, które oplotły dziś Sukiennice łączą - tak jak Województwo Małopolskie – element tradycji z nowoczesnością. Niecodzienna ekspozycja kryje w sobie bowiem multimedialne elementy: w środku korali znajdują się ekrany, na których wyświetlane są trójwymiarowe fotografie pokazujące największe atrakcje Małopolski. Celem kampanii jest pokazanie, że Małopolska to nie tylko Kraków, więc wewnątrz korali podziwiać można m.in. kopalnie soli w Bochni i Wieliczce, jaskinie Ojcowskiego Parku Narodowego, tatrzańskie szczyty i przełęcze oraz specjały regionalnej kuchni. Jeden z małopolskich korali to specjalna kapsuła, do której można wejść i wewnątrz podziwiać wyświetlane fotografie prezentujące największe atrakcje regionu.
W Krakowie ekspozycję można będzie oglądać do 7 sierpnia. Później korale pojadą do Warszawy, gdzie przyozdobią Pałac Kultury i Nauki (od 17-22 sierpnia), a następnie do Krynicy-Zdroju, gdzie od 3 do 9 września towarzyszyć będą kuracjuszom i gościom Forum Ekonomicznego.