Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

CITTRU przyznaje dotacje nowym firmom studenckim

11 lipca 2006
W ramach projektu "Zostań Skutecznym Przedsiębiorcą" działające na Uniwersytecie Jagiellońskim Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU) przyznało pierwszym pięciu nowym firmom dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Aby uzyskać wsparcie pieniężne (ok. 17 tyś zł dla każdego) kandydaci musieli stworzyć (i "obronić" w trakcie prezentacji) szczegółowy biznesplan. Wcześniej uczestniczyli w szkoleniach. Mieli też zagwarantowane biznesowe doradztwo indywidualne.

Wojtek jest nauczycielem historii, ale pasjonuje go literatura fantastyczna i komiks. Dzięki udziałowi w projekcie udało mu się połączyć swe fascynacje z biznesem - otworzył specjalistyczną księgarnię. Kamila kolekcjonerskie zamiłowania wykorzystała w firmie zajmującej się dekoracją wnętrz. Agata będzie prowadzić studio poligraficzne, a Karolina (biolog) poprzez zainteresowanie Dalekim Wschodem wpadła na pomysł tworzenia i sprzedawania niepowtarzalnych drzewek Bonsai.

Piotrek jest doktorantem Wydziału Biologii UJ. Firma Biospekt, którą założył - jak sam mówi: „jest przykładem raczkującej jeszcze w Polsce przedsiębiorczości ze styku nauki i biznesu. Spółki typu spin-off, bo o nich mowa, powoływane są przez naukowców i czerpią z doświadczenia macierzystej jednostki naukowej. Takie porozumienie opiera się na obopólnych korzyściach. Rozpoczynający działalność naukowcy zyskują dostęp do bazy badawczej, a uczelnia partycypuje w zyskach z przedsięwzięcia". Piotrek ze współpracownikami chce wykorzystywać swą wiedzę i zaplecze laboratoryjne UJ do wykonywania testów, pomiarów, ekspertyz. Już mają pierwsze zlecenia.

Zanim jednak wymieniona piątka młodych osób uzyskała dotacje uczestniczyła w organizowanych przez CITTRU warsztatach. Ponad 60 osób uczyło się biznesowych negocjacji, strategii rozwoju firmy, tworzenia biznesplanów czy sposobów na kreowanie wizerunku. Następnie przez kilka miesięcy mieli zagwarantowane doradztwo indywidualne ze specjalistami z różnych dziedzin biznesu.