Jak pokazują badania, 76 proc. małopolskich sprzedawców sprzedałoby papierosy osobom wyglądającym na niepełnoletnie. Dzieje się tak mimo, iż ponad 67 proc. z nich jest świadomych obowiązującego zakazu i swoich uprawnień do weryfikowania wieku młodych ludzi proszących o wyroby tytoniowe - mówią przedstawiciele Koalicji Programu Odpowiedzialnej Sprzedaży, w której znaleźli się m.in. Philip Morris, Kolporter, Tesco, Żabka czy Stowarzyszenie „U Siemachy".
„Miesiąc Odpowiedzialnej Sprzedaży", który zostanie przeprowadzony w całej Małopolsce, ma przeciwdziałać dostępowi nieletnich do wyrobów tytoniowych. W tym czasie do małopolskich sprzedawców trafi ponad 5 tysięcy ulotek z informacją o grożących karach i sposobach odmawiania sprzedaży wyrobów tytoniowych nieletnim. Odbędą się również szkolenia dla sprzedawców, nauczycieli i rodziców, a także uczniów szkół handlowych, z których będą się rekrutować przyszli sprzedawcy.
- Wierzę, że akcja zmniejszy dostęp nieletnich do papierosów i małopolska młodzież, dzięki odpowiedzialności sprzedawców i rozsądkowi wszystkich dorosłych, nie będzie chciała palić - mówi Andrzej Sasuła.
Miesiąc Odpowiedzialnej Sprzedaży" jest największym przedsięwzięciem z udziałem samorządów w dziewięcioletniej historii Programu Odpowiedzialnej Sprzedaży. Wtedy aż 98 proc. sprzedawców sprzedałoby wyroby tytoniowe nieletnim. Dzisiaj średnia krajowa to 61 proc.
Honorowy patronat nad akcją objęli: Janusz Sepioł - Marszałek Województwa Małopolskiego i Witold Kozłowski - Przewodniczący Sejmiku. W akcji, która w tym roku ma charakter pilotażowy, biorą udział 52 gminy i 6 powiatów z rejonu krakowskiego, tarnowskiego i nowosądeckiego, a także Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie i organizacje pozarządowe.
Więcej na stronie: http://www.stop18.pl/.