„Marka Tatrzańska” to prestiżowe certyfikaty, które są wyznacznikami prestiżu i autentyczności Przyczyniają się do gwarantowania najwyższej jakości usług i produktów oferowanych nabywcom. Z każdym rokiem do Kapituły Konkursowej, która przyznaje wyróżnienia, wpływa coraz więcej wniosków, a nominowane produkty i usługi są coraz wyższej jakości.
Dziękuję przede wszystkim tym, którzy wymyślili i byli inicjatorami przyznawania lokalnego certyfikatu jakości „Marka Tatrzańska. Gdyby w każdym powiecie w Małopolsce funkcjonował taki konkurs, to mielibyśmy nieprawdopodobnie szeroką ofertę zarówno prac artystycznych, rękodzielniczych, ale i usług różnego rodzaju. Od produktów znakomitej regionalnej kuchni, poprzez możliwość zakwaterowania w obiektach oferujących wysoki standard i ochronę ekologii aż po prowadzoną działalność kulturalną. To w sposób znaczący ubogaca i pomaga w promocji naszego regionu – Małopolski, a przedstawione tutaj nominowane produkty i usługi mogą być dla nas wszystkich inspiracją do wielu działań. Wszystkim tym, którzy organizują ten cały projekt i dzięki nim osiągnął on taki prestiż i znaczenie nie tylko w środowisku lokalnym z całego serca dziękuję ! Z kolei nominowanym do certyfikatu „Marki Tatrzańskiej”, patrząc na ich pracę związaną z regionalną kulturą i tożsamością serdecznie gratuluję. I zachęcam innych do zgłaszania swoich produktów i usług oraz stałego podnoszenia ich jakości
– mówił Witold Kozłowski, marszałek Małopolski.
Marka Tatrzańska to również gwarancja podnoszenia jakości poprzez zdrową „konkurencję” oraz dodatkowa promocja regionu, usług i podmiotów, którym przyznano jej logo. Certyfikat ten jest tożsamy z zachowaniem tradycji regionu poprzez odpowiedni poziom przekazu – muzykę, rękodzieło czy architekturę góralską. Umożliwia czytelne określenie produktu, jego jakości, składu, związku z regionem i wpływie na odbiór regionu. - Stworzyliśmy „Markę Tatrzańską” również po to, aby walczyć z produktami, które nie są wykonywane tutaj, a sprzedawane są jako pamiątka z Powiatu Tatrzańskiego. To walka z przysłowiową chińszczyzną i wszechobecną niestety ciągle wokół nas tandetą, którą wybierają turyści nie mając świadomości, że kupują podróbki. Marką chcemy też docenić naszych rękodzielników, twórców i firmy, które tu wytwarzają produkt charakteryzujące się wysoką jakością. Jest to wyjątkowa promocja naszego regionu - zaznacza Helena Buńda, dyrektor Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury.
Dla posługujących się symbolem Marki Tatrzańskiej stanowi ona też wartość komercyjną, umożliwiając przez to podniesienie ceny towaru lub usługi – markowe produkty nie należą do tanich. Przy ocenie złożonych wniosków i decyzji o przyznaniu certyfikatu Kapituła Konkursowa bierze również pod uwagę czy produkt lub usługa są związane z tradycją i kulturą oraz terenem Powiatu Tatrzańskiego. Mogą to być np. usługi, wyroby artystyczne, produkty żywnościowe, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo Marki Tatrzańskiej. Produkty, którym przyznany zostanie Certyfikat powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne.
Tegoroczna gala 16. edycji Marki Tatrzańskiej odbyła się w nowej przestrzeni Teatru im Stanisława I. Witkiewicza – Atelier, która powstała dzięki finansowemu wsparciu Województwa Małopolskiego.
W piątkowym wydarzeniu wziął udział także wiceprzewodniczący Sejmiku Jan Piczura.