Szkoły modelowe to nie tylko szkoły wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne i sprzęt cyfrowy. To już wkrótce liderzy we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych w procesie nauczania i rozwoju kompetencji uczniów przydatnych w czasach Przemysłu 4.0 i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych. Realizacja tego ambitnego wyzwania jest możliwa dzięki utworzonego w 2020 roku w Tarnowie Małopolskiego Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE prowadzonego przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
- powiedziała Marta Malec-Lech z zarządu województwa.
Celem realizowanego projektu jest przyznanie 22 grantów, po jednym w każdym małopolskim powiecie, na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania w celu umożliwienia transformacji cyfrowej tych szkół i wprowadzenia do nich elementów nauczania metodą STEAM z wykorzystaniem koncepcji Kompetencji 4.0. Transformacja będzie realizowana w ramach projektu koordynacyjnego pn. „Małopolska Chmura Edukacyjna - nowy model nauczania”.
Działania w ramach inicjatywy szkół modelowych nie oznaczają tylko modernizacji infrastruktury lecz realizację systemowych zmian w zakresie kompetencji cyfrowych czyli nabycia niezbędnej wiedzy i umiejętności przez całą społeczność szkolną - nauczycieli, uczniów, rodziców, aby być szkołą XXI wieku.