Akcja promocyjna regionu pod hasłem "Małopolska. Kraków na dobry początek" rusza już 16 kwietnia. Ma zachęcić krajowych gości do przyjazdu tego lata do Małopolski.
Główne uderzenie promocyjne skierowane jest na Mazowsze, Górny i Dolny Śląsk, Wielkopolskę i Województwo Łódzkie. Z badań rynku turystycznego wynika bowiem, iż właśnie wśród mieszkańców tych aglomeracji i regionów powinno być najwięcej potencjalnych turystów. Kampania potrwa do 4 czerwca. Władze województwa na letnią promocję regionu wygospodarowały 245 tys. zł.
W opinii marszałka województwa Janusza Sepioła, istotny jest długofalowy cel prowadzonych kampanii, czyli stworzenie trwałego wizerunku, marki Małopolski jako regionu turystycznego. Marszałek uważa, iż niebagatelną rolę w budowaniu tej marki - zwłaszcza w przypadku gości zagranicznych - powinny spełniać regionalne produkty i małopolskie przysmaki.
Kampanie wizerunkowe Województwa Małopolskiego organizowane są cyklicznie w systemie letnim i zimowym od 2004 r. Ich celem jest zachęcenie potencjalnych turystów do spędzenia w naszym regionie letnich wakacji i zimowych ferii. Tegoroczna letnia kampania organizowana jest wspólnie z Miastem Kraków.
http://www.odwiedz.wrotamalopolski.pl/