

16
CENTRAL MARKETS
Rewitalizacja ibpromocja
tradycyjnych placów targowych wbEuropie
Centralnej
Cel ibzakres tematyczny projektu
Celem projektu CENTRAL MARKETS było opracowanie ib wdrożenie
skutecznych strategii rewitalizacji ibpromocji targowisk detalicznych
jako siły napędowej zrównoważonego rozwoju dzielnic miast oraz
wprowadzenie innowacyjnych działań ibskutecznych strategii rozwoju
wynikających ze współpracy międzynarodowej.
Co się udało osiągnąć?
Wb oparciu ob założenia dotyczące targowisk jako podstawowych
miejsc animacji życia gospodarczego, społecznego ib kulturalnego,
które są też źródłem zatrudnienia ib integracji, partnerzy wb ramach
CENTRAL MARKETS współpracowali w celu poprawy zarządzania
targowiskami ib usługami zb nimi związanymi. Opracowano wspólne
strategie komunikacji dla targowisk oraz koncepcje inwestowania
wbinfrastrukturę targową wbobszarach miejskich ibpodmiejskich. Place
prowadzą dalsze działania promocyjne współgrające zbideą projektu,
co więcej place targowe zaistniały mocniej wb świadomości miesz-
kańców ib turystów. W Krakowie przygotowano również wydarzenie
pt. „Krakowskim Targiem” czyli prezentację targowisk biorących
udział wbprojekcie oraz przygotowano „Historyczną Grę Miejską” na-
wiązującą do targowisk miejskich.
Jak skorzystać z efektów?
Z efektów projektu mogą korzystać mieszkańcy miasta oraz okolic.
Place targowe stały się też atrakcją dla krajowych i zagranicznych tu-
rystów. Na stronie internetowej
www.centralmarkets.eumożna zna-
leźć więcej informacji.
Co dalej?
Przed realizacją projektu targowiska były odwiedzane głównie przez
miejscowych mieszkańców ibrzadko były traktowane jako atrakcja tu-
rystyczna. Potencjał targowisk jako atrakcji turystycznej wynika zbich
niezwykłej historii lokalnej oraz dostępu do lokalnych produktów.
Partner wiodący:
Miasto Wenecja
Partner z Małopolski:
Gmina Miejska Kraków
Budżet partnera dla Małopolski:
126 704 EUR
Istnieje wiele różnych wyzwań stojących obecnie przed targowi-
skami, wynikających zarówno zbkonkurencji, abostatnio również
zbkryzysu gospodarczego. Głównym celem projektu było więc
opracowanie strategii mogących pomóc europejskich miastom
ibregionom wbsprostaniu tym wyzwaniom ibpełnym wykorzysta-
niu potencjału targowisk tak, aby osiągnąć cele polityki gospo-
darczej ibspołecznej.
Paola Ravenna
Kierownik ds. Polityk Unijnych, Miasto Wenecja