Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Rekrutacja

logo funduszy eurpoejskich regionalnego programu, flaga Polski, logo Województwa Małopolskiego, logo Unii Eurposjskiej Europejskiego Funduszu Społecznego

Rekrutację Uczestników/Uczestniczek do projektu prowadzą wspólnie: Województwo Małopolskie oraz Partnerzy: Caritas Diecezji Kieleckiej i Stowarzyszenie Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego z Suchej Beskidzkiej.

Rekrutacja jest prowadzona w sposób ciągły w podziale na dwutygodniowe cykle rekrutacyjne i potrwa do wyczerpania miejsc.

Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji i uczestnictwa w projekcie zostały przedstawione w Regulaminie rekrutacji i udziału w projekcie Małopolski Tele-Anioł.

Mieszkasz na terenie województwa małopolskiego? Jesteś osobą starszą, chorą lub niepełnosprawną, która potrzebuje pomocy w wykonywaniu codziennych czynności? Mieszkasz sam i boisz się, że pomoc nie dotrze na czas?

Zgłoś się do projektu i zostań podopiecznym "Małopolskiego Tele-Anioła"!

Trwa rekrutacja do projektu.

Harmonogram rekrutacji

Poniżej ogólne zasady rekrutacji i informacja jak skorzystać ze wsparcia.

Prosimy o zwrócenie uwagi, iż zakres wymaganych dokumentów jest zależny od danego etapu rekrutacji. Na I etapie rekrutacji (tj. rekrutacji formalnej) jedynym wymaganym dokumentem jest formularz zgłoszeniowy bez dodatkowych załączników dokumentujących sytuację materialno-życiową/zdrowotną osoby fizycznej. Takie dokumenty jak np. zaświadczenia lekarskie, orzeczenia o stanie niepełnosprawności lub zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej powinny być składane wyłącznie na dalszych etapach rekrutacji.

Kluczowe informacje o "Małopolskim Tele-Aniele" znajdziesz również w zakładce o projekcie.

Formularze dostępne są również w Biurze Projektu Małopolski Tele-Anioł w Krakowie przy ul. Wielickiej 72A (II piętro, pokój 206a), na Dzienniku Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie przy ul. Racławickiej 56 i ul. Basztowej 22, w sekretariacie Departamentu Rodziny, Zdrowia i Spraw Społecznych przy ul. Radziwiłłowskiej 1 (parter, pok. 3) oraz w siedzibach Partnerów Projektu.

Do Urzędu złóż lub prześlij TYLKO formularz zgłoszeniowy udziału w projekcie.

Pomoc w wypełnieniu formularza otrzymasz w Biurze Projektu przy ul. Wielickiej 72 A w Krakowie.

Jeżeli masz pytania dotyczące wypełnienia formularza zgłoszeniowego zadzwoń: 12 61-60-611 lub napisz:

Wypełniony czytelnie i podpisany formularz zgłoszeniowy należy składać w Biurze Projektu Małopolski Tele-Anioł w Krakowie lub Biurach Projektu Partnerów: Caritas Diecezji Kieleckiej w Proszowicach i Stowarzyszenia Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego w Suchej Beskidzkiej (miejsca i sposób składania dokumentów zostały określone w załączniku nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie Małopolski Tele-Anioł - Baza teleadresowa).

WAŻNE - do formularza zgłoszeniowego nie należy dołączać żadnych dodatkowych dokumentów.

Weryfikacja formalna obejmuje sprawdzenie złożonych formularzy zgłoszenia, zarejestrowanie ich oraz wpisanie Kandydatów/Kandydatek na listy rankingowe:

  • na pierwszej liście rankingowej - umieszczone zostaną osoby spełniające kryteria włączenia (minimalne warunki udziału w projekcie) oraz przynajmniej jedno z kryterów preferowanych (im więcej spełnionych kryteriów preferencyjnych, tym więcej punktów i wyższe miejsce na liście rankingowej),
  • na drugiej liście rankingowej rezerwowej - osoby spełniające tylko minimalne warunki udziału w projekcie,
  • dodatkowo punktowany będzie fakt niekorzystania ze wsparcia w ramach systemu pomocy społecznej,
  • osoby, które uzyskały taką samą liczbę punktów szeregowane będą na liście rankingowej/liście rankingowej rezerwowej wg kolejności zgłoszeń.

Jako pierwsze - wsparcie w projekcie otrzymają osoby spełniające kryteria preferowane, które zostały umieszczone na liście rankingowej, aż do wyczerpania limitu miejsc. Równocześnie, w miarę dostępnych miejsc, włączane do projektu będą osoby z listy rankingowej rezerwowej. Osoby te utworzą listę osób formalnie zakwalifikowanych do projektu.

Model ten będzie powtarzany w każdym 2-tygodniowym cyklu, aż do wyczerpania limitu miejsc.

Harmonogram rekrutacji

W przypadku zebrania pełnej liczby Uczestników/Uczestniczek, osoby zgłaszające chęć udziału będą wpisywane na listę rezerwową, a ich udział w projekcie będzie możliwy w przypadku zwolnienia się miejsca.

Po utworzeniu listy zakwalifikowanych formalnie do projektu skontaktujemy się z osobami, które przeszły pozytywnie I etap rekrutacji. Zostaniesz poinformowany kiedy i gdzie odbędzie się drugi etap - tzw. Ocena Materialno-Życiowa, podczas której przedstawisz dokumenty potwierdzające deklarowane w formularzu zgłoszeniowym kryteria.

Ocena sytuacji materialno-życiowej jest przeprowadzana u wszystkich, którzy przeszli proces rekrutacji formalnej - jest ostateczną kwalifikacją do udziału w projekcie.

1 . Osoby niesamodzielne zakwalifikowane formalnie do projektu przedkładają podczas oceny sytuacji materialno-życiowej jeden z niżej wymienionych dokumentów:

  • wypełnioną przez lekarza ocenę stopnia sprawności w skali Barthel (karta oceny jest załącznikiem nr 7 do Regulaminu - należy ją wydrukować i poprosić lekarza o jej wypełnienie)

lub

  • zaświadczenie lekarskie o  stanie  zdrowia  potwierdzające, że Kandydat/ka do projektu jest osobą niesamodzielną w przynajmniej jednej podstawowej czynności dnia codziennego. Wzór zaświadczenia stanowi załącznik nr 7a do Regulaminu (zaświadczenie należy wydrukować i poprosić lekarza o wypełnienie)

lub

  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, z którego zapisów wynika niesamodzielność Kandydata/ki do projektu i potrzeba wsparcia w codziennej egzystencji.

 

2. Osoby niesamodzielne, które deklarowały przynależność do grup osób PREFEROWANYCH, przedkładają także:

  • zaświadczenie o dochodach wystawione przez właściwy OPS (jeżeli dotyczy);
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (jeżeli dotyczy);
  • zaświadczenie z właściwego OPS lub inny dokument potwierdzający zagrożenie ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym (jeżeli dotyczy),
  • zaświadczenie właściwego OPS lub innej instytucji potwierdzające zagrożenie ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w związku z rewitalizacją obszarów zdegradowanych, o których mowa w Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 (jeżeli dotyczy);
  • zaświadczenie właściwego OPS lub innej instytucji potwierdzające fakt korzystania przez osobę lub rodzinę z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa wraz z informacją o zakresie wsparcia świadczonego w ramach działań towarzyszących, o których mowa w Programie Operacyjnym Pomoc Żywnościowa (jeżeli dotyczy);
  • zaświadczenie z właściwego OPS o nie otrzymywaniu pomocy w ramach systemu pomocy społeczne (jeżeli dotyczy);
  • inne dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów preferowanych;

Uwaga: w celu bezpiecznego korzystania z opaski teleopieki, osoby posiadające rozrusznik serca, kardiowerter-defibrylator lub inne urządzenie powinny przedstawić zgodę lekarza specjalisty na udział w projekcie. Poniższe zaświadczenie należy wydrukować i poprosić lekarza o podpisanie.

Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w projekcie (wzór)

Ocena sytuacji materialno-życiowej to weryfikacja deklarowanych na etapie rekrutacji formalnej kryteriów włączenia oraz kryteriów preferowanych (na podstawie przedłożonych dokumentów oraz uzupełniająco poprzez obserwację i wywiad), a także ocena zasadności przyznania Kandydatowi/Kandydatce wsparcia w formie teleopieki wraz z określeniem potrzeby przyznania dodatkowego wsparcia w formie usług opiekuńczych bądź sąsiedzkich.

Podczas Oceny Materialno-Życiowej opracowany jest dla Uczestnika/Uczestniczki Indywidualny Plan Wsparcia i Opieki, w którym zostaje określone przyznanie wsparcia w formie usług Centrum Teleopieki oraz przydzielona opaska bezpieczeństwa: podstawowa lub zaawansowana.

W przypadku potwierdzenia kryteriów włączenia - rozpoczynasz udział w projekcie.

Podlegają jej osoby wskazane do objęcia dodatkowym wsparciem w postaci usług opiekuńczych lub sąsiedzkich. Ocena sytuacji materialno-życiowej rozszerzona będzie przeprowadzana w miejscu zamieszkania osoby niesamodzielnej.

Podczas oceny pozyskane zostaną dodatkowe informacje niezbędne do określenia zakresu, rodzaju, częstotliwości i wymiaru usług opiekuńczych/sąsiedzkich. Usługi opisane w Indywidualnym Planie Wsparcia i Opieki zostaną dobrane we współpracy z rodziną lub opiekunem osoby niesamodzielnej. Zakres opracowanych Indywidualnych Planów Wsparcia i Opieki będzie stanowił podstawę kontraktu trójstronnego.

W przypadku stwierdzenia niezasadności przyznania usług opiekuńczych/sąsiedzkich nastąpi odmowa ich świadczenia.

Podpisanie umowy to ostatni etap rekrutacji. Uczestnicy/Uczestniczki projektu zobowiązani/zobowiązane są także do:

 

  • podpisania oświadczenia uczestnika projektu,
  • podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie „Małopolski Tele-Anioł”,
  • wypełnienia ankiety zawierającej dane uczestników indywidualnych projektu „Małopolski Tele-Anioł”.

Brak złożenia i podpisania ww. dokumentów będzie równoznaczny z rezygnacją z udziału w projekcie. Pobierz i wypełnij dokumenty:

Osoby, którym zostanie przyznane wsparcie w postaci usług opiekuńczych/sąsiedzkich w miejscu zamieszkania podpisują dodatkowo kontrakt trójstronny.

WAŻNE - do formularza zgłoszeniowego nie należy dołączać żadnych dodatkowych dokumentów. Takie dokumenty jak np. zaświadczenia lekarskie, orzeczenia o stanie niepełnosprawności lub zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej powinny być składane wyłącznie na dalszych etapach rekrutacji.