Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dobro jest w Małopolsce. Stop Koronawirusowi!

Społeczno-informacyjna kampania Dobro jest w Małopolsce. Stop Koronawirusowi! była odpowiedzią na sytuację związaną z epidemią spowodowaną COVID-19. Wszyscy znajdowaliśmy się w trudnej sytuacji i w szczególny sposób potrzebowaliśmy dowodów na ludzką solidarność i wsparcie.

Proste grafiki twarzy z nakryciami głowy symbolizującymi m.in. pielęgniarkę w czepku, górala w czapce, wszyscy w maseczkach. nad nimi napis Dobro jest w Małopolsce. Razem wszyscy

Celem kampanii było zachęcanie mieszkańców Małopolski do aktów solidarności w tych trudnych czasach, a także działania edukacyjne dotyczące stosowania się do nakazów i zaleceń RP w związku z pandemią oraz przedstawianie działań podejmowanych zarówno przez Zarząd Województwa Małopolskiego jak i wojewódzkie jednostki oraz organizacje pozarządowe.

Kampania to pokazanie zjednoczenia, że wszyscy razem możemy więcej. Kampanii towarzyszyły hasła: przejdźmy przez to razem, wszyscy bez wyjątku stosujmy się do wytycznych, zachowujmy zasady bezpieczeństwa, bądźmy za siebie odpowiedzialni, pomagajmy sobie.

Kampania była prowadzona online i została dostosowana do sytuacji związanej z ograniczoną mobilnością mieszkańców Małopolski, wynikającą z ogłoszonego w Polsce stanu epidemii.
W ramach kampanii powstał dedykowany serwis www.malopolska.pl/dobrojestwmalopolscestopkoronawirusowi, w którym można znaleźć m.in. informacje na temat działań podejmowanych przez Samorząd Województwa Małopolskiego, w tym m.in. o Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Poprzez kampanię wspieraliśmy lokalnych producentów żywności zachęcając do zamawiania i kupowania regionalnych wyrobów. Połączyliśmy także tych, którzy są w stanie zaoferować swoją pomoc z tymi, którzy jej potrzebują. W tym celu przygotowano  Bank Ofert w którym znajdują się informacje o różnych formach pomocy oferowanej przez instytucje, firmy czy stowarzyszenia z całej Małopolski. W zakładce Razem Wszyscy informujemy  o działaniach podejmowanych przez departamenty UMWM oraz jednostki wojewódzkie związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii. Z myślą o miłośnikach kultury, przygotowano specjalny serwis, w którym każdy mógł odnaleźć swoją ulubioną małopolską jednostkę kultury i skorzystać z jej oferty online. Mając na uwadze wsparcie instytucji kultury, zaprosiliśmy do śledzenia ich aktywności w sieci. Przygotowano także materiały pokazujące konkretne działania i rozwiązania dla branży turystycznej zawarte  w dedykowanym  serwisie, umożliwiające branży przetrwanie na rynku w tym trudnym okresie, a także wsparcie jej aktywności w czasie, kiedy korzystanie z oferty turystycznej jest możliwe. Zadbaliśmy także o najmłodszych, proponując im materiały edukacyjne związane z Małopolską.

W ramach kampanii przygotowano grafiki tematyczne – informacyjne, edukacyjne, okolicznościowe publikowane szeroko zarówno w kanałach własnych województwa, jak również partnerów zewnętrznych. Wśród grafik znalazły się zarówno te, które swoim przekazem nawiązywały do zachowywania podstawowych zasad bezpieczeństwa tj. nie wychodzę na pole, noszę maseczkę, myję ręce, zachowuję dystans, uczymy się w domu. Przygotowano także materiały w ramach których Małopolanie dziękowali różnym środowiskom za trud pracy włożony w walkę z COVID19, w tym m.in. środowisku medycznemu, harcerzom, wolontariuszom czy służbom mundurowym.

Do wsparcia kampanii zostali zaproszeni znani, cieszący się autorytetem Małopolanie – przedstawiciele środowiska lekarzy, stanu duchownego, branży sportowej, artystycznej czy kulinarnej, którzy przygotowali nagrania video motywujące Małopolan do odpowiedzialnego i bezpiecznego zachowania w czasach epidemii. Znaleźli się wśród nich m.in. Ojciec Leon Knabit, Sebastian Karpiel Bułecka, Kamil Stoch czy Andrzej Polan.

Działania prowadzone były zarówno na stronie www.malopolska.pl jak również na stronach instytucji województwa małopolskiego, na oficjalnym fanpage'u Małopolski (facebook.com/lubiemalopolske),  twitterze, w Telewizji  Małopolska, na ekranach w Kolejach Małopolskich, nośnikach typu billboard (sierpień/wrzesień) czy poprzez komunikaty kierowane do mediów lokalnych i regionalnych, do jednostek samorządu terytorialnego, branży gospodarczej, turystycznej i organizacji pozarządowych.

Czasu trwania kampanii: marzec – sierpień 2020

 

 

Galeria zdjęć