Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego to kilka budynków w Krakowie. Budynki urzędu są też w Małopolsce. Pracują w nich ludzie, którzy zajmują się różnymi sprawami. Te sprawy są ważne dla każdego z nas. Bo wszyscy mieszkamy w Małopolsce.
Urząd podzielony jest na części. Te części to departamenty. Każdy z departamentów zajmuje się innymi sprawami.
Są to:
- sprawy związane z przygotowaniem planów rozwoju całej Małopolski, aby mieszkańcom żyło się tu lepiej i wygodniej,
- sprawy związane z pieniędzmi, jakie Polska dostaje z Unii Europejskiej, i które trzeba dobrze wydawać,
- sprawy związane z gospodarką i przedsiębiorcami czyli osobami, które mają firmy,
- sprawy związane z podróżowaniem po Małopolsce samochodami, autobusami i pociągami,
- sprawy związane ze zdrowym powietrzem i piękną przyrodą,
- sprawy związane z rolnictwem,
- sprawy związane z leczeniem mieszkańców w szpitalach,
- sprawy związane z nauką młodzieży i osób dorosłych w szkołach,
- sprawy związane z działalnością teatrów, muzeów i domów kultury,
- sprawy związane z odnawianiem zabytków,
- sprawy związane z zachęcaniem turystów z Polski i z całego świata, żeby odwiedzali Małopolskę,
- sprawy związane z budową nowych dróg i mostów.
Główna siedziba urzędu to budynek w Krakowie przy ulicy Racławickiej 56.
Tutaj możesz przyjść i załatwić swoją sprawę.
Wystarczy podejść do biurka. Jest zaraz przy wejściu do budynku.
Nazywa się Dziennik Podawczy.
Tu powiesz jaką sprawę chcesz załatwić.
Dowiesz się, co masz dalej robić.
Urząd otwierany jest o godzinie 8.00 i zamykany o godzinie 16.00.
Na ulicę Racławicką 56 możesz dojechać autobusem numer 130. Przystanek gdzie trzeba wysiąść jest na ulicy Wrocławskiej. Przystanek nazywa się Urząd Marszałkowski. Z tego przystanku jest 100 metrów do urzędu. Budynek urzędu jest wysoki i widać go z daleka.
Do urzędu możesz też dojechać autobusami numer 194 lub 144. Przystanek gdzie trzeba wysiąść nazywa się Mazowiecka, ale jest przy ulicy Kijowskiej. Stąd do urzędu jest dalej. To ponad 500 metrów.
Jeśli masz problemy z chodzeniem i chcesz przyjechać autem, przed wejściem do urzędu jest miejsce do zaparkowania. Miejsce to jest oznaczone niebieską kopertą. Uważaj, za zaparkowanie auta w innym miejscu musisz zapłacić. Ulica Racławicka w Krakowie jest w tak zwanej Strefie Płatnego Parkowania.
Musisz kupić bilet parkingowy i położyć go w samochodzie w miejscu widocznym dla kontrolera.
Aby załatwić swoją sprawę nie trzeba przychodzić do urzędu.
Możesz napisać zwykły list lub przesłać e-mail. Adres pocztowy to:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-117 Kraków.
Adres poczty internetowej to:
Możesz też zadzwonić na numer telefonu: 12 630 33 33
Budynki urzędu są też w innych miejscach w Krakowie.
Przy ulicy Basztowej 22 pracuje Marszałek i Członkowie Zarządu Województwa. Tutaj jest też Kancelaria Zarządu.
Przy ulicy Wielickiej 72 pracują osoby, które zajmują się pieniędzmi, jakie Polska dostaje z Unii Europejskiej. Tutaj w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich dowiesz się jak możesz skorzystać z tych pieniędzy.
Tutaj sprawdzisz gdzie dokładnie jeszcze są budynki urzędu:
https://bip.malopolska.pl/umwm,m,307958,lokalizacje.html
Jeśli jesteś Głuchy, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego możesz korzystać z wideotłumacza języka migowego.
Tłumacz jest za darmo i nie trzeba się wcześniej umawiać.
Miejsca z wideotłumaczem oznaczone są rysunkiem migających dłoni.
Jeśli jesteś osobą niewidomą lub mającą duże problemy z widzeniem także możesz załatwić wszystkie swoje sprawy. Dojedziesz do urzędu miejskimi autobusami. Pracownicy urzędu pomogą załatwić Twoją sprawę. Poinformuj ich o Twoich problemach ze wzrokiem i powiedz jak można Ci pomóc.
Jeśli przy poruszaniu się pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do urzędu.