Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska na targach innowacji

Małopolska na targach innowacji to nowa inicjatywa Województwa Małopolskiego będąca swoistą kontynuacją idei Małopolskich Targów Innowacji, które w latach 2009-2015 odbywały się na Małym Rynku w Krakowie. MTI były wydarzeniem, podczas którego innowacyjne małopolskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP oraz instytucje (m.in. JBR, IOB) miały możliwość zaprezentowania swoich ofert, porównania rozwijanych technologii lub usług, wymiany informacji, doświadczeń i spostrzeżeń. Rolą Targów było pokazanie małopolskiej myśl technicznej i kreatywności Małopolan, promowanie innowacyjnego podejścia do biznesu i sukcesów wynikających z takiego podejścia oraz przybliżenie inteligentnych specjalizacji Małopolski.

HORECA reportaż

Nowa inicjatywa zachowuje najmocniejsze i najlepiej oceniane elementy Targów, kładzie jednak większy nacisk na ich biznesowy aspekt i te elementy, które do tej pory były akcentowane w mniejszym wymiarze, tj. specjalizacja branżowa wystawców, ukierunkowani tematycznie odwiedzający, selektywna promocja adresowana do grup docelowych interesujących z punktu widzenia wystawców. Ma to pomóc małopolskim innowacyjnym MŚP w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zdobywaniu nowych rynków.

Małopolska na targach innowacji to wydarzenie, które realizowane jest trzykrotnie w ciągu roku (w 2016 roku dwukrotnie). Na skrupulatnie wybranych, w konsultacji ze środowiskiem przedsiębiorców, międzynarodowych targach odbywających się w kraju, nasz Region reprezentują małopolskie firmy obszaru MŚP odzwierciedlające daną, za każdym razem inną, małopolską inteligentną specjalizację.

Na wyselekcjonowanych każdego roku wydarzeniach targowych uczestniczą innowacyjne małopolskie MŚP wybrane w konkurencyjnym i otwartym naborze; przypisana im przestrzeń wystawiennicza przygotowywana jest w taki sposób, by wszystkie wybrane firmy występowały pod szyldem Małopolski. Firmy mają do dyspozycji m.in. ujednoliconą kolorystykę i wygląd stoisk, logotypy, prowadzone będą wspólne i spójne działania promocyjne. Ponadto dla każdego wystawcy zorganizowane zostaną trzy spotkania matchmakingowe, co najmniej jedno z takich spotkań będzie z partnerem spoza Polski, pozostałe z partnerami spoza województwa małopolskiego. Powyższe działania finansowane są przez Województwo Małopolskie na poziomie 90% kosztów; Wystawcy wnoszą wkład własny na poziomie 10%.

RENEXPO reportaż

Wierzymy, że taki sposób organizacji wydarzenia targowego zapewnia małopolskim MŚP realne korzyści biznesowe, umożliwia nawiązanie kontaktów gospodarczych, w tym także międzynarodowych, i tym samym szansę ekspansji na rynki zagraniczne. Przyjęte rozwiązanie pozwala również na skorzystanie przez małopolskich wystawców z szerokiej i profesjonalnej promocji targowej realizowanej przez organizatora targów, w tym programu hosted buyers –umożliwienie uczestnictwa w wydarzeniu partnerom z całego świata, faktycznie zainteresowanym daną branżą, w tym sfinansowanie im przyjazdu i pobytu podczas wydarzenia targowego.

W roku 2017 Województwo Małopolskie zapewnia małopolskim innowacyjnym firmom udział w trzech wydarzeniach targowych realizowanych kolejno w: Poznaniu, Sosnowcu i Krakowie. Każde z nich odpowiada innej małopolskiej inteligentnej specjalizacji, co globalnie zapewni udział firmom wpisującym się w obszary: produkcja metali i wyrobów metalowych oraz wyrobów z mineralnych surowców niemetalicznych, elektrotechnika i przemysł maszynowy, chemia.

Szczegółowe informacje oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne są na stronie internetowej inicjatywy, pod poniższym linkiem.