Małopolska na targach innowacji to inicjatywa Województwa Małopolskiego będąca swoistą kontynuacją idei Małopolskich Targów Innowacji, które w latach 2009-2015 odbywały się na Małym Rynku w Krakowie. MTI były wydarzeniem, podczas którego innowacyjne małopolskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP oraz instytucje (m.in. JBR, IOB) miały możliwość zaprezentowania swoich ofert, porównania rozwijanych technologii lub usług, wymiany informacji, doświadczeń i spostrzeżeń. Rolą Targów było pokazanie małopolskiej myśl technicznej i kreatywności Małopolan, promowanie innowacyjnego podejścia do biznesu i sukcesów wynikających z takiego podejścia oraz przybliżenie inteligentnych specjalizacji Małopolski.
Małopolska na targach innowacji to inicjatywa zachowuje najmocniejsze i najlepiej oceniane elementy Targów, kładzie jednak większy nacisk na ich biznesowy aspekt i te elementy, które do tej pory były akcentowane w mniejszym wymiarze, tj. specjalizacja branżowa wystawców, ukierunkowani tematycznie odwiedzający, selektywna promocja adresowana do grup docelowych interesujących z punktu widzenia wystawców. Ma to pomóc małopolskim innowacyjnym MŚP w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zdobywaniu nowych rynków.
Na skrupulatnie wybranych, w konsultacji ze środowiskiem przedsiębiorców, międzynarodowych targach odbywających się w kraju, nasz Region reprezentują małopolskie firmy obszaru MŚP odzwierciedlające daną, za każdym razem inną, małopolską inteligentną specjalizację. W wydarzeniach targowych uczestniczą innowacyjne małopolskie MŚP wybrane w konkurencyjnym i otwartym naborze; przypisana im przestrzeń wystawiennicza przygotowywana jest w taki sposób, by wszystkie wybrane firmy występowały pod szyldem Małopolski. Firmy mają do dyspozycji m.in. ujednoliconą kolorystykę i wygląd stoisk, logotypy, prowadzone są wspólne i spójne działania promocyjne. Ponadto dla każdego wystawcy zorganizowane zostają trzy spotkania matchmakingowe, co najmniej jedno z takich spotkań jest z partnerem spoza Polski, pozostałe z partnerami spoza województwa małopolskiego. Powyższe działania finansowane są przez Województwo Małopolskie na poziomie 90% kosztów; Wystawcy wnoszą wkład własny na poziomie 10%.
Wierzymy, że taki sposób organizacji wydarzenia targowego zapewnia małopolskim MŚP realne korzyści biznesowe, umożliwia nawiązanie kontaktów gospodarczych, w tym także międzynarodowych, i tym samym szansę ekspansji na rynki zagraniczne. Przyjęte rozwiązanie pozwala również na skorzystanie przez małopolskich wystawców z szerokiej i profesjonalnej promocji targowej realizowanej przez organizatora targów, w tym programu hosted buyers – umożliwienie uczestnictwa w wydarzeniu partnerom z całego świata, faktycznie zainteresowanym daną branżą, w tym sfinansowanie im przyjazdu i pobytu podczas wydarzenia targowego.
Inicjatywa "Małopolska na targach innowacji" realizowana jest w ramach projektu "Innowacyjna Małopolska", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – poddziałanie 3.3.1 RPO WM 2014-2020.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej inicjatywy, pod poniższym linkiem.