Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska na Targach Innowacji

Małopolska na targach innowacji to nowa inicjatywa Województwa Małopolskiego będąca swoistą kontynuacją idei Małopolskich Targów Innowacji, które w latach 2009-2015 odbywały się na Małym Rynku w Krakowie. MTI były wydarzeniem, podczas którego innowacyjne małopolskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP oraz instytucje (m.in. JBR, IOB) miały możliwość zaprezentowania swoich ofert, porównania rozwijanych technologii lub usług, wymiany informacji, doświadczeń i spostrzeżeń. Rolą Targów było pokazanie małopolskiej myśl technicznej i kreatywności Małopolan, promowanie innowacyjnego podejścia do biznesu i sukcesów wynikających z takiego podejścia oraz przybliżenie inteligentnych specjalizacji Małopolski.

Nowa inicjatywa zachowuje najmocniejsze i najlepiej oceniane elementy Targów, kładzie jednak nacisk na ich biznesowy aspekt i te elementy, których brakowało prezentującym się wystawcom tj. specjalizacja branżowa wystawców, ukierunkowani i konkretni odwiedzający, selektywna promocja adresowana do grup docelowych interesujących z punktu widzenia wystawców. Ma to pomóc małopolskim innowacyjnym MŚP w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zdobywaniu nowych rynków.

Małopolska na targach innowacji to wydarzenie, które docelowo realizowane będzie trzykrotnie w ciągu roku (w 2016 roku jeszcze dwukrotnie). Na skrupulatnie wybrane, w konsultacji ze środowiskiem przedsiębiorców, międzynarodowe targi odbywające się w Polsce wysłane zostaną małopolskie MŚP reprezentujące daną, za każdym razem inną, małopolską inteligentną specjalizacje.

Na tych wydarzeniach wykupiona zostanie powierzchnia wystawiennicza dla 15 innowacyjnych małopolskich MŚP wybranych w konkurencyjnym i otwartym naborze. Powierzchnia wystawiennicza zostanie przygotowana tak, aby wszystkie wybrane firmy występowały pod szyldem Małopolski tj. ujednolicona będzie kolorystyka i wygląd stoisk, logotypy, prowadzone będą wspólne i spójne działania promocyjne itp. ponadto dla każdego wystawcy zorganizowane zostaną trzy spotkania matchmakingowe, co najmniej jedno z takich spotkań będzie z partnerem spoza Polski, pozostałe z partnerami spoza województwa małopolskiego. Wszystkie te działania zostaną sfinansowane w 90% przez Województwo Małopolskie. Pozostałe 10% pokryją wystawcy.

Mamy nadzieję, że taki sposób organizacji wydarzenia targowego zapewni małopolskim MŚP faktyczne korzyści biznesowe, umożliwi nawiązanie kontaktów gospodarczych, w tym także międzynarodowych, i tym samym szanse ekspansji na rynki zagraniczne. Takie rozwiązanie pozwoli również na skorzystanie przez małopolskich wystawców z szerokiej i profesjonalnej promocji targowej realizowanej przez organizatora targów, w tym programu hosted buyers, który polega na ściągnięciu na wydarzenie faktycznie zainteresowanych daną branżą partnerów z całego świata i opłacenie im przyjazdu i pobytu podczas wydarzenia targowego.

O szczegółach naboru i dokładnych terminach realizacji wydarzeń będziemy informować na bieżąco.