Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Biznes w Małopolsce

Małopolska to dynamicznie rozwijające się województwo o solidnych fundamentach, które dają szansę na długookresowy wzrost gospodarczy. Dla przedsiębiorców oznacza to dynamiczne, konkurencyjne środowisko rozwoju. Dlatego też, nie przez przypadek w Małopolsce zainwestowały światowe koncerny (m.in. Google, Cisco, Motorola, Shell, Rolls Royce, Philip Morris, Lufthansa, Delphi, R.R. Donnelley, Coca – Cola, Heineken).

zdjęcie przedstawia centrum kongresowe, rozmyte postaci ludzi na schodach

Regionalne marki to:

4F – odzież i akcesoria sportowe; Grupa Azoty – branża chemiczna; Tele–Fonika – branża kablowa; Fakro – produkcja okien; Grupa Alumetal – przemysł metalowy; Stalprodukt – branża hutnicza; Newag – branża kolejowa; Wawel – branża spożywcza; Comarch – branża ICT; Grupa Onet – branża IT; Fideltronik – branża elektroniczna; Grupa Maspex – branża spożywcza; Wojas – branża obuwnicza; Oknoplast – produkcja okien; Grupa Kęty – przemysł metalowy; FoodCare – branża spożywcza; Konspol – branża spożywcza; Koral – branża spożywcza; Vistula – branża odzieżowa; Krakowski Kredens – branża spożywcza; Ryłko – branża obuwnicza; Badura – branża obuwnicza; Gucio – branża obuwnicza; Conhpol – branża obuwnicza; Estimote – branża IT; Base – branża IT; Brainly – branża IT.

Najważniejsze produkty eksportowe Małopolski dotyczą sektorów: elektromaszynowego, motoryzacyjnego i chemicznego. Najważniejsi partnerzy handlowi Małopolski to Niemcy, Czechy, Słowacja, Włochy, Francja oraz Wielka Brytania.

Renomowane, powszechnie rozpoznawalne w regionie i w kraju małopolskie marki gospodarcze mogą przystąpić do projektu Made in Małopolska, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ale również ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie.