Projektowana obwodnica Skawiny wiąże drogę wojewódzką nr 953 i zachodni kraniec drogi krajowej 44 (ul. Piłsudskiego) ze wschodnim, wybudowanym już wylotem tej drogi ze Skawiny (ul. Krakowska) w kierunku Krakowa i autostrady A4. Nowa trasa spełni rolę obwodnicy, która będzie omijać szczególnie krytyczny odcinek tej drogi przebiegający przez ścisłe centrum Skawiny, dalej zwężenie drogi i most na rzece Skawince, zabudowę przy ul. Hallerów, a także przejazd kolejowy i zabudowę podmiejską w rejonie Rzozowa.
Cała trasa została podzielona na 6 odcinków. Odcinek I, który będzie stanowił początek obwodnicy jest już gotowy i oddany do eksploatacji.
Etap I budowy obwodnicy, który dzięki decyzji władz Małopolski sfinansowany zostanie ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego obejmuje budowę odcinków II i III. – Wszystkie dokumenty potrzebne do realizacji tej inwestycji są już gotowe. Był to dla nas ważny argument podczas podejmowania decyzji o wsparciu tego przedsięwzięcia – podkreślił członek Zarządu Jacek Krupa. Powstanie odcinków II i III pozwoli na przerzucenie ruchu ciężarowego i częściowo tranzytowego na północno-wschodni fragment obwodnicy, odciążenie mostu na rzece Skawince, który jest w bardzo złym stanie technicznym. Ponadto planowana budowa drugiego mostu pozwoli na jego remont. Budowa II i III odcinka o długości 2,1 km to koszt ok. 50 mln zł. Planowane dofinansowanie z MRPO – 42,5 mln zł. Powiązania w ciągu DW 953 będą realizowane ulicami: Hallerów – Piłsudskiego – Energetyków – odcinki III, II i I obwodnicy – ul. Krakowska.
Jak podkreślił burmistrz Skawiny inwestycja oznacza poprawę bezpieczeństwa jego mieszkańców, szansę na rozwój przedsiębiorczości, kolejne inwestycje oraz pełniejszego wykorzystania potencjału miasta.