Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska wspiera działania NGO-ów na rzecz ochrony praw konsumentów

Sprawy społeczne i rodzina
14 maja 2019
Propagowanie wiedzy na temat praw konsumentów, pogłębianie świadomości klientów tych młodszych i starszych, promowanie integracji międzypokoleniowej, a przede wszystkim umiejętność rozpoznawania metod manipulacji, w tym unikania nieuczciwej konkurencji – to tylko kilka z zadań, które zostaną zrealizowane w ramach konkursu ogłoszonego przez samorząd województwa małopolskiego. Na realizację konkursowych przedsięwziąć zarezerwowano kwotę 200 tys. zł.

Konkurs jest dedykowany organizacjom pozarządowym, które poprzez realizację swoich projektów wesprą szeroko rozumianą grupę konsumentów. Zarówno dzieci, młodzież, jak i osoby starsze często są poddawane manipulacjom i marketingowym chwytom, co w konsekwencji sprawia, że zostają oszukani i ponoszą z tego tytułu niemiłe konsekwencje. Chcemy, by byli świadomi, znali swoje prawa i nie padali ofiarą krętaczy

– mówi Marta Malec-Lech z ZWM.

Wzrost wiedzy i świadomości konsumenckiej, to pierwszy krok aby klienci, w szczególności starsi, czuli się pewnie i w pełni korzystali z oferty rynkowej. Wsparcie organizacji pozarządowych w zakresie działań w obszarze promocji wiedzy o prawach konsumenta poprzez realizację inicjatyw mających na celu pobudzenie świadomości konsumenckiej, przyczyni się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa i poprawi umiejętność korzystania z dostępnych dóbr i usług. Działania te wpłyną także na rozwój przedsięwzięć promujących integrację międzypokoleniową.

W ramach konkursu zostaną zrealizowane zadania dotyczące m.in. propagowania wiedzy na temat prawa (w tym praw konsumentów oraz podstawowych zasad postępowania cywilnego oraz administracyjnego) wśród młodzieży i osób starszych. Ponadto będą organizowane prelekcje na temat metod rozpoznawania i unikania nieuczciwej konkurencji czy organizowania inicjatyw mających na celu pogłębienie świadomości konsumenckiej.

O przyznanie dotacji na realizację zadania mogą ubiegać się w szczególności: organizacje pozarządowe; stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielnie socjalne, osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, a także kluby sportowe.

Termin składania ofert upływa w dniu 5 czerwca br. o godz. 12.00.

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu, w tym regulamin, są dostępne na stronie internetowej ROPS, BIP ROPS w zakładce „organizacje pozarządowe/otwarte konkursy ofert”. Informacje można uzyskać także w Dziale Polityki Społecznej ROPS, ul. Piastowska 32, Kraków (I piętro, pok. nr 12).

Galeria zdjęć