Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dwujęzyczne wakacje w małopolskich przedszkolach

Edukacja
22 lipca 2020
To doskonała informacja dla przedszkolaków, którzy ostatnie tygodnie spędzili w domach w związku z epidemią koronawirusa. W te wakacje, będą mogli spotkać się ze swoimi rówieśnikami, a co najważniejsze poprzez zabawę rozpoczną swoją przygodę z językiem angielskim. A wszystko dzięki Międzynarodowemu Programowi Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future”, który będzie realizowany na terenie województwa. Organizatorem projektu jest Samorząd Małopolski we współpracy z Bibliotekami Pedagogicznymi w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu.

Samorząd Województwa Małopolskiego na organizację dwujęzycznych wakacji przeznaczył z budżetu 100 tys. zł, dzięki tym środkom z programu skorzysta nawet 3 tysiące małopolskich przedszkolaków

mówi Marta Malec-Lech z zarządu województwa.

Program Powszechnej Dwujęzyczności ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym.

W Małopolsce społeczna akcja edukacyjna „Dwujęzyczne wakacje małopolskich przedszkolaków” realizowana jest pod honorowym patronatem Marty Malec-Lech z zarządu województwa w ramach projektu #malopolskiedwujęzyczne oraz Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci / Bilingual Future”.

Dzieci w wieku przedszkolnym, które z uwagi na pandemię koronawirusa ostatnie miesiące spędziły w domu, na pewno o wiele chętniej w te wakacje spotkają się z koleżankami i kolegami w placówkach pełniących dyżury opiekuńcze. Właśnie dla nich, a także dla ich wychowawców i rodziców lub opiekunów przygotowane zostały bezpłatne dostępy do portalu Bilingual Future (www.bilingualfuture.com), dzięki którym – wraz z sympatycznymi żuczkami Baby Beetles – wejdą wspólnie w naturalny sposób w świat języka angielskiego.

Zawarte w scenariuszach na każdy dzień filmy, piosenki, aktywności ruchowe i plastyczne zapewniają wspaniałą, kontekstową zabawę z językiem angielskim i tym samym umożliwiają autentyczne wychowywanie w dwujęzyczności. A proces ten, co warto podkreślić, przynosi dzieciom nie tylko umiejętności językowe, lecz także szereg innych korzyści, bardzo istotnych dla ich wszechstronnego rozwoju i zwiększania szans pełnej realizacji w dorosłym życiu

- mówi Marta Malec-Lech z zarządu województwa.

W celu otrzymania dostępu do platformy programu dyrektorzy placówek proszeni są o jak najszybsze zgłaszanie osobiście, mailowo lub telefonicznie do wojewódzkich bibliotek pedagogicznych w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu. Zgłoszenia przyjmowane są do końca lipca lub do wyczerpania limitu.

W spotkaniu w Tarnowie wzięli również udział: Dariusz Styrna - dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Beata Kania - dyrektor Biblioteki Pedagogicznej w Tarnowie oraz radna województwa Anna Mikosz.

W Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Nowym Sączu w poświęconym ww. tematowi spotkaniu wzięła także udział Alina Marek - dyrektor PBW w Nowym Sączu. Następnego dnia, 23 lipca, w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Hugona Kołłątaja w Krakowie w spotkaniu uczestniczyli również Marta Truszczyńska – z-ca dyrektora PBW w Krakowie oraz radny województwa Rafał Kosowski.

Galeria zdjęć