Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Wystartował Open Eyes Economy Summit

Biznes i gospodarka
14 listopada 2017
Na pięć stref tematycznych został podzielony tegoroczny kongres Open Eyes Economy Summit. Tym razem autorytety z zakresu szeroko pojętej ekonomii, kultury, nauki, biznesu i polityki poddają pod dyskusję nowe zagadnienia połączone w bloki tematyczne. Organizatorzy postawili na sesje inspiracyjne, pojedynki intelektualne oraz tzw. living case study, czyli najbardziej inspirujące studia przypadków z całego świata. W trwającym dwa dni Międzynarodowym Kongresie Ekonomii Wartości wziął udział marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Open Eyes Economy Summit to odpowiedź na wyzwania naszych czasów, dlatego niezwykle cieszę się, że Małopolska po raz kolejny może być partnerem i gospodarzem kongresu. W tym roku tematyka wydarzenia odzwierciedla złożoność naszej rzeczywistości gdzie ekonomia, polityka, kultura i ekologia nie tworzą osobnych bytów lecz wzajemnie się przenikają – mówił podczas sesji inauguracyjnej Kongresu Ekonomii Wartości marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa

- Wiemy, że patrzenie na świat jedynie z punktu widzenia pieniądza jest strategią krótkowzroczną i obliczoną na straty. Dlatego dziś myśląc o gospodarce nie ograniczamy się jedynie do wzrostu rozumianego jako zwiększanie PKB lecz myślimy o rozwoju, na który składają się takie czynniki jak choćby poziom zadowolenia z miejsca gdzie żyjemy, pracujemy i wypoczywamy – dodał gospodarz regionu.

Tegoroczna odsłona kongresu została oparta pięciu głównym filarach. W pierwszym (p.n. firma – idea) prelegenci zaprezentują nowe podejście do wartości w gospodarce, przyszłości zarządzania przedsiębiorstwem oraz filozofii relacji społeczeństwo – biznes. Drugi dotyczył będzie zagadnień marka-kultura. Na tym polu zmierzą się świat kultury ze światem współczesnego marketingu. Dyskusja skupi się na odejściu od cynizmu i manipulacji na rzecz budowania relacji i zaufania konsumenta. Z perspektywy miasto – idea uczestnicy szczytu wspólnie spojrzą na nowe podejście do rozwoju miast i zarządzania nimi. Nie zabraknie także rozmów dotyczących przyszłości i aktualnych wyzwań zmieniających rynek pracy oraz wyzwań stojących przed współczesnymi państwami i organizacjami międzynarodowymi.

Galeria zdjęć

Autor: Magdalena Opyd