Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska na rowery

Kampania społeczno-promocyjna Województwa Małopolskiego pod hasłem "Małopolska na rowery" zachęcała do aktywności, promowała jazdę na rowerze jako alternatywę dla spędzania czasu wolnego przy komputerze, tablecie czy smartfonie.

Celem kampanii było promowanie Województwa Małopolskiego jako lidera w tworzeniu ścieżek rowerowych oraz pokazanie, że jazda na rowerze może być atrakcyjną formą spędzania czasu, także w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie. Hasło główne kampanii "Małopolska na rowery" było parafrazą peerelowskiego "Kobiety na traktory" i nawiązywało do tęsknoty za czasami, gdy rower był niezastąpionym towarzyszem zabaw, a czas wolny spędzało się aktywnie na świeżym powietrzu.

W 2017 roku kampania miała zasięg ogólnopolski. W największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku pojawiło się ponad 100 billboardów. Reklama była prezentowana także na tramwajach w Krakowie, Warszawie i Katowicach oraz autobusach miejskich w Rzeszowie. Kampania outdoorowa objęła swoim zasięgiem także całe województwo małopolskie – ponad 50 billboardów było zlokalizowanych w małopolskich miejscowościach.

Dodatkowo na początku lipca na antenie telewizji ogólnopolskiej rozpoczęła się emisja 45 - sekundowy spotu. Poza promowaniem jazdy na rowerze, skupiał się on na kwestii współczesnego uzależnienia od technologii, budowaniu relacji międzyludzkich, czy roli wspólnego, rodzinnego spędzania czasu. Spot promocyjny „Małopolska na rowery” został doceniony przez ekspertów i zdobył główną nagrodę Grand Prix Kryształów PR-u

Małopolska na rowery

Małopolska na rowery

W trakcie kampanii zaplanowano również wiele niestandardowych akcji specjalnych w postaci eksperymentów społecznych, , m.in. „Rower za smartfon” czy „Cyfrowy reset”, w których mieszkańcy regionu byli prowokowani do zmierzenia się ze swoimi technologicznymi nawykami. Również zaangażowanie w kampanię czołowego Youtubera miało na celu dotarcie z komunikatem do młodych ludzi, zafascynowanych światem internetu oraz gier komputerowych i zmotywować ich do aktywności rowerowych.

Zwieńczeniem kampanii 'Małopolska na rowery' było wielkie rowerowe święto w Oświęcimiu (10 września). Z myślą zarówno o kolarzach – amatorach, jak i zawodowcach, przygotowano sporo atrakcji, m.in. zawody sportowe, zabawy dla najmłodszych, pokazy i piknik rowerowy.

Koncepcja kampanii została opracowana przez Departament Marki Małopolska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Partnerzy kampanii: Bukovina Resort, Kryniczanka, Roweryrolki.pl, Superior.

Galeria zdjęć