Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Turystyka w Małopolsce rośnie w siłę

Turystyka
10 kwietnia 2019
Małopolska to miejsce o szczególnych walorach turystycznych. Każdego roku odwiedzają nas miliony podróżnych, którzy zachwyceni naszym dziedzictwem kulturowym, a także przepięknymi krajobrazami ponownie tu wracają. Mając na uwadze ogromny potencjał regionu w tym zakresie, podczas pierwszego spotkania Rady Programowej ds. Rozwoju i Promocji Turystyki w Małopolsce, dyskutowano na temat opracowania strategii, która wyznaczy nowe kierunki rozwoju turystyki w Małopolsce. Wydarzeniu przewodniczył wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

Doskonale wiemy, że Małopolska dzięki wspaniałemu dziedzictwu, a także świetnej ofercie związanej z wypoczynkiem, wydarzeniami kulturalnymi czy sportowymi, każdego roku przyciąga coraz większe rzesze turystów. Teraz do tematu turystyki chcemy podejść jeszcze bardziej kompleksowo. W tym z pewnością pomoże nam strategia – Kierunki Rozwoju Turystyki w Województwie Małopolskim do 2030 roku, którą wspólnie będziemy tworzyć, tak by w najbliższych latach gałąź tę zdecydowanie rozwinąć

– mówił inaugurując spotkanie wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

By wspomóc zrównoważony i kompleksowy rozwój turystyki w regionie niezbędna jest współpraca samorządów z przedsiębiorcami, środowiskiem naukowym oraz całą branżą działającą na rynku turystycznym w Małopolsce. Owocem tej współpracy będzie dokument uwzględniający założenia programowe strategii dotyczącej Kierunków Rozwoju Turystyki Województwa Małopolskiego do 2030 roku. Założenia zawarte w strategii umożliwią planowanie spójnych działań samorządów i całej branży turystycznej, tak by maksymalnie wykorzystać szansę regionu w tym zakresie oraz wykreować atrakcyjną i dobrze kojarzoną markę regionu.

Podstawy do jeszcze większego rozwoju turystyki mamy doskonałe. Potwierdzają to przede wszystkim liczby. Tylko w zeszłym roku odwiedziło nasz region 16,8 mln osób, czyli o 800 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Turyści zostawili u nas ponad 14 mld złotych – a to konkretne zyski dla naszych lokalnych przedsiębiorców, a także doskonały prognostyk na przyszłość

– kontynuował wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

Warto dodać, że bazę hotelową czy gastronomiczną mamy na najwyższym poziomie. Dziś w Małopolsce funkcjonuje 566 obiektów hotelarskich, co daje nam pierwsze miejsce w Polsce, z kolei liczba 638 biur turystycznych plasuje nas na drugim miejscu w kraju. Ponadto Kraków jest aktualnie Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej, a także miejscem z ogromnym winiarskim potencjałem. Posiadamy coraz lepszą infrastrukturę drogową, spacerową, a także prężnie rozwijającą się sieć ścieżek rowerowych, których długość – do końca 2020 roku – osiągnie okrągłe 1000 km. To jednak nie wszystko. Liczba przewodników górskich – 2311, sprawia, że na tle innych regionów wypadamy najlepiej, zajmując pierwsze miejsce w kraju.

W spotkaniu wzięli udział: Grzegorz Biedroń – prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej oraz Andrzej Gut-Mostowy – założyciel MOT-u, obydwoje pełniący funkcję wiceprzewodniczących rady. Nie zabrakło także członków rady programowej.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM