Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Modernizacja kolei: wiadukt w Woli Filipowskiej k. Krzeszowic już otwarty

Transport
08 listopada 2019
Zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów i usprawnienie komunikacji w regionie – to główne cele projektu modernizacji linii kolejowej E30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków, w ramach którego wybudowany został nowy wiadukt drogowy w Woli Filipowskiej. W uroczystym otwarciu uczestniczyli m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i wicemarszałek Łukasz Smółka.

Wiadukt drogowy na Białce w Woli Filipowskiej mierzy 18,3 m długości, jest wyposażony w jezdnię o szerokości 7 m. Każdy z dwóch pasów ruchu jest szeroki na 3,5 m. Wiaduktem mogą poruszać się także piesi - z myślą o nich wybudowano chodnik o szerokości 2 m.

To jedna z kluczowych inwestycji realizowanych przez PKP w naszym regionie. Dzięki niej mieszkańcy Małopolski będą mogli szybko, bezpiecznie i w komfortowych warunkach przemieszczać się między województwami

- mówi wicemarszałek Łukasz Smółka. 

Projekt modernizacji linii kolejowej, w ramach którego powstał wiadukt przewiduje budowę 34 wiaduktów kolejowych i drogowych. Dziesięć z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe to gruntownie modernizowane obiekty.

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk mówił, że ta inwestycja jest częścią większego planu.

Budujemy bezkolizyjne wiadukty, które zastępują niebezpieczne przejazdy i przejścia kolejowe. Ale to nie jedyny cel. Dzięki modernizacji całej linii Kraków - Katowice podróż między stolicami Małopolski i Śląska skróci się do 50 minut. Do dobra zmiana na kolei.

Całkowity koszt modernizacji trasy kolejowej Kraków - Katowice to około 2 mld zł.

Cieszę się, że projekt uzyskał tak duże wsparcie ze strony rządu. Jestem przekonany, że nasze wspólne działania przyczynią się do poprawy komunikacji w regionie, a tym samym - jakości życia mieszkańców

- podkreśla wicemarszałek Łukasz Smółka.

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km na godzinę, a towarowe - do 120 km.

Galeria zdjęć