Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska z I nagrodą w ogólnopolskim konkursie Samorządowy Lider komunikacji i promocji

Środowisko
20 maja 2022
Nasz region otrzymał tę prestiżową nagrodę za zabawę edukacyjną w mediach społecznościowych „Tydzień dla klimatu”, która pokazuje jak każdy z nas, dzięki zmianie codziennych nawyków, może wpłynąć na powstrzymanie zmian klimatu. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 19 maja w Gdyni.

Województwo zwyciężyło w kategorii ekologia. Konkurs organizowany jest przez „Dziennik – Gazetę Prawną” i miasto Gdynia pod patronatem honorowym Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Jego celem jest promocja najciekawszych kampanii marketingowych organizowanych przez samorządy.

To duża radość, że spośród wielu profesjonalnych kampanii jury doceniło akcję przygotowaną w naszym departamencie środowiska. Myślę, że spodobał się bezpretensjonalny format zabawy, do której zapraszamy wszystkich i na co dzień. To ważne, by mieć świadomość, że warunki życia dla przyszłych pokoleń tworzymy nie tylko decydując się na poważne inwestycje, jak wymiana pieca czy termomodernizacja domu, ale także poprzez codzienne pożyteczne nawyki

– mówi Józef Gawron, wicemarszałek województwa małopolskiego.

Przypomnijmy, zwycięska kampania społeczna Małopolskie Wyzwanie „Tydzień dla klimatu” jest inspirowana zabawami typu „challenge”. Pierwsza odsłona kampanii odbyła się na początku tego roku na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz LinkedIn, jako propozycja noworocznego postanowienia. W siedmiu kolejnych tygodniach za pomocą postów, proponowaliśmy podjęcie w codziennym życiu prostych nawyków, które mogą powstrzymać zmiany klimatu. To m.in. oszczędzanie energii, ograniczenie korzystania z samochodów czy świadome zakupy.

Pomysł bardzo się spodobał, o czym świadczą m.in. liczba wyświetleń na FB i Instagramie postów, która sięgnęła 30 000 odbiorców. Posty miały też dziesiątki udostępnień, dzięki czemu dotarły do wielu osób, niekoniecznie zainteresowanych na co dzień tematyką ekologii i klimatu.

Kampania ma charakter cykliczny. Po zimowej edycji nastąpiła edycja wiosenna, a już od 20 czerwca zapraszamy po raz kolejny do podjęcia letniego wyzwania dla klimatu. Pomysłów nam nie brakuje!

Zadanie realizowane w ramach działania C5 projektu LIFE EKOMALOPOLSKA „Wdrażanie  Regionalnego Planu Działań dla Klimatu i Energii dla województwa małopolskiego” (LIFE-IP EKOMALOPOLSKA / LIFE19 IPC/PL/000005) dofinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Galeria zdjęć