Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

O Małopolsce w Polsce

Promocja
08 sierpnia 2016
O Małopolsce we Wrocławiu
Małopolska to jedyne w Polsce województwo wyróżnione tytułem Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości – nagrodą przyznawaną regionom, które są odpowiedzialnymi i pewnymi partnerami w biznesie. Aby podkreślić to wyróżnienie na początku sierpnia ruszyła specjalna kampania promocyjna. Jako pierwsi, przez cały sierpień mogą ją poznać mieszkańcy Wrocławia i goście odwiedzający to miasto. W kolejnych miesiącach kampania prowadzona będzie w Krakowie i Warszawie.

Tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016 przyznał Małopolsce Komitet Regionów UE i Komisja Europejska. W ten sposób są nagradzane te regiony UE, które wyróżniają się wybitną i innowacyjną strategią przedsiębiorczości – niezależnie od ich wielkości, zamożności czy kompetencji. To też docenienie działań, które wpisują się w kształtowanie przyjaznego klimatu dla przedsiębiorczości. Regiony, które przedstawią najbardziej wiarygodny, przyszłościowy i obiecujący plan działania, otrzymują w danym roku tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości (ERP). Małopolska jest jedynym w historii tej inicjatywy polskim regionem, który został wyróżniony tytułem ERP. Dotychczas tytuł przyznano dwudziestu jeden regionom. W ubiegłym roku Województwo Małopolskie zostało wybrane jako jeden z trzech Europejskich Regionów Przedsiębiorczości 2016, obok Lombardii i Glasgow.

Wyróżnienie ma nie tylko aspekt prestiżowy. Przede wszystkim wiąże się z konkretnymi korzyściami. Otrzymując tytuł ERP Małopolska potwierdziła swoją pozycję, jako miejsca przyjaznego do lokowania inwestycji oraz wiarygodnego partnera do współpracy międzynarodowej. Efektem otrzymania tytułu jest także dołączenie do grona europejskich regionów – liderów w zakresie rozwoju przedsiębiorczości, z którymi konsultowane są nowe działania i plany w zakresie polityki gospodarczej UE. Uzyskany tytuł dał również możliwość szerokiej promocji potencjału naukowo-gospodarczego np. podczas wizyty w Małopolsce przedstawicieli Komisji Polityki Gospodarczej ECON czy poprzez udział i prezentację w trakcie międzynarodowych wydarzeń w Brukseli. Wspomniana aktywność zaowocowała zaangażowaniem w międzynarodowe projekty we współpracy z innymi Europejskimi Regionami Przedsiębiorczości.

Obecna kampania, prowadzona w największych polskich miastach, które jednocześnie są najsilniejszymi ośrodkami gospodarczymi, ma pokazać, że Małopolska to region, gdzie warto lokować i rozwijać wszelkie inicjatywy biznesowe. Służyć temu ma rozbudowywana cały czas infrastruktura czy ogromny potencjał, jaki drzemie w młodych osobach i społeczności start-upowej. Kampania outdoorowa z wykorzystaniem siatek wielkoformatowych, oprócz Wrocławia, będzie realizowana także w Krakowie (we wrześniu) oraz w Warszawie (w październiku). Jej odbiorcami są przede wszystkim: przedsiębiorcy, przedstawiciele instytucji wspierających biznes, uczestnicy konferencji, targów oraz innych wydarzeń związanych ze środowiskiem biznesu, przedstawiciele środowiska start – upowego i studenci.

Więcej na temat Małopolski jako Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM